czwartek, 24 listopada 2011

Problemy nastolatek. Odpowiedź na list nr 5.

A więc... Często też  występują problemy typu: " Którą wybrać, kogo wybrać "
Jak sobie z tym poradzić?


Oto list pewnej dziewczyny:
W sumie to mam taki jeszcze problem ..
Przez wiele lat przyjaźniłam się z  pewną Martą i Magdą .
wszystko było ok do czasu... o byle g.. się pokłóciłyśmy ..
To trwało pół roku .!  między czasie wyjechałam na wycieczkę
szkolną do Londynu..ciągle tam przebywałam z Dominiką .
Zżyłyśmy się . Można powiedzieć zaprzyjaźniłyśmy się . Ona jest zmienna .
lubię ją ale ciągle mówi o swoich problemach . Nie zapyta jak się czuję .
Z tym chłopakiem nie pomaga . Śmieje się jak go widzi i patrzy na mnie .
Postanowiłam się pogodzić z Magdą , gdyż to chore i dziecinne było, ta cała kłótnia .
Jest Ok , gadamy , śmiejemy . Jej się wydaje że jest jak dawniej ale
mi nie. Zmieniła się . Tzn. nie jest jakaś zła tylko świat papierosów, inna ,
starsza ' paczka  ' . Pomagała mi właśnie  z tym chłopakiem co pisałam poprzednio .
A teraz .? Powie czasami że się patrzy ale żeby kontynuować pomoc to nie .
Co mam robić .? Kogo wybrać .. Nie jestem w stanie podzielić się na 4 części . Marta jest Ok i nie chce zmieniać ;)
Chce mieć prawdziwych i szczerych przyjaciół . Dominika ( nowa przyjaciółka ) czy Magda ( stara przyjaciółka ) .?


odpowiedź: A więc widzę taki dość normalny problem. Ale nie wiadomo jak sobie z nim poradzić. Jednak ja już jednej dziewczynie pomagałam o podobnym problemie, też nie wiedziała z kim lepiej się kolegować ale jej pomogłam. Wybrała jedną z nich i teraz jest już szczęśliwa ze swojego wyboru.
Przecież wiadomo że trzeba mieć taką koleżankę żeby mogła ci pomóc w trudnych sytuacjach a także zawsze z tobą pogadać kiedy ty jej potrzebujesz.Niestety nie każda dziewczyna może ci to umożliwić. Ale poradzę ci jedno. Spisz sobie na kartce plusy i minusy tych dziewczyn. Głównie chodzi o zalety i wady Magdy oraz Dominiki. Przemyśl  z którą ci jest naprawdę lepiej. Która ma więcej plusów. Uwierz mi że na pewno sobie z tym poradzisz. ;D Tylko że musisz naprawdę to bardzo dobrze przemyśleć która z nich jest lepsza.
Tylko że przypomnij sobie jedno. Może i z Dominiką nie umiesz tak szczerze pogadać, nie pyta się o twoje samopoczucie ale gdy będziesz się kolegowała z Magdą to możesz też wpaść w złe towarzystwo choćby to że już królują u niej "papierosy".
Ja gdybym miała wybrać to bym próbowała pogadać bardziej jeszcze z Dominiką i bym wolała ją wybrać.
Ale pamiętaj też o tym że nie możesz unikać Magdy. 
Życzę powodzenia. W razie jakiś problemów to wiesz gdzie pisać .

       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz